Yhdistys

Suomen Työterveyslääkäriyhdistys ry on aatteellinen yhdistys, jonka tarkoituksena on

• Kehittää suomalaista työterveyshuoltoa sen kaikilla toimialueilla.
  • Edistää jäsentensä ammatillista kehitystä ja eettisiä toimintaperiaatteita.
  • Toimia yhteistyössä sekä kotimaassa että ulkomailla niiden yhteiskunnan julkisten ja yksityisten tahojen kanssa, joiden toiminta edistää ja tukee suomalaista työterveyshuoltoa.
  • Tukea työterveyshuoltoon liittyvää tutkimustyötä.
  • Tukea jäsenistönsä hyvinvointia ja työkykyä.

Tarkoituksensa toteuttamiseksi yhdistys

• Antaa neuvoja ja lausuntoja sekä laatii selvityksiä työpaikkojen terveyden- ja sairaanhoitoon liittyvistä kysymyksistä.
  • Järjestää kokouksia, kursseja, seminaareja sekä muuta koulutustoimintaa ja tekee tutustumiskäyntejä työpaikoille.
  • Julkaisee Työterveyslääkäri-lehteä. Voi tuottaa myös muita alansa julkaisuja.
  • Voi myöntää tuotoistaan avustuksia apurahoina ja stipendeinä tieteellistä tutkimustyötä, jatkokoulutusta tai muuta yhdistyksen tarkoitusta edistävää toimintaa varten.
  • Voi erityisen ansiokkaan työterveyshuollon alaan liittyvän tieteellisen tai yleishyödyllisen toiminnan tunnustukseksi myöntää palkintoja.
  • Vuokraa Vierumäen lomaosaketta jäsenistönsä käyttöön.